woensdag 9 maart 2016

Thema 'Kijk eens wat IK allemaal kan!'

In het begin van het thema had Jules in zijn broek kaka gedaan. Foei foei Jules! Dat mag niet! Iedereen mocht een toiletdiploma versieren en die werden dan in de gang opgehangen. Als we flink op het toilet geweest waren, mochten we een sticker op ons diploma hangen. Veel kindjes hebben nu al een diploma, de stappenplannen, een diploma van 100% geslaagd voor 'IK kan al...' en een chocoladen hartje gekregen, want hun toiletdiploma's waren vol. Proficiat flinke vriendjes! Jules had zijn poep niet proper afgeveegd in het verhaal dat juf ons vertelde. "Jules, Jules toch, altijd roepen naar de juf! Niet vergeten!" Samen mochten we onze tandjes poetsen in onze klas. Tandpasta op de borstel, goed overal poetsen, spoelen met water en klaar. Elke morgen en avond onze tandjes poetsen, dan zijn ze fris en gezond! Luister maar naar ons lied dat we hebben geleerd. "Ik heb een frisse mond, mijn tanden zijn gezond, mijn tanden doen geen pijn, want poetsen vind ik fijn!" Onze neus snuiten leerden we van Jules. Amaai die kan dat goed. We maakten dan ook een mooie zakdoekendoos in de klas. Vinden jullie ze mooi? We hebben er hard aan gewerkt. Tijdens een godsdienstmoment versierden we een papieren zakdoek voor een vriendje in de klas. Die kleeft nu aan onze zakdoekendoos. Mooi hé?  In de klas wasten we ook onze pop of beer. Dat was leuk om te doen. Jules moest ook in bad. De beren, de poppen en Jules moesten dan even drogen op de vensterbank. Nu ruiken ze weer heerlijk!  De laatste dag  mochten we ons symbool leggen bij wat wij het leukste vonden aan het thema. Het toiletdiploma, tanden poetsen, neuzen snuiten of een pop/beer wassen. Willen jullie met mij verder oefenen? Juf heeft daarom alle stappenplannen mee gegeven naar huis. Dank u.

Nu starten we met het thema 'Van ei tot kip!' Tok, tok, tok...



















































































































Geen opmerkingen:

Een reactie posten